O KOMERCJALIZACJI MINIMALIZMU

"Obyś żył w ciekawych czasach."  To przekleństwo wypowiadane przez Rzymian w pewnym zakresie pasuje do naszych realiów.



Maszynka marketingu przypomina sprawnie działającą maszynkę do mielenia mięsa, które później sprzedaje się w Biedronce. Mieli wszystko. I wszystko wygląda tak samo. Minimalizm nie jest tu żadnym "świętym", czy też czymś, z czym należałoby walczyć. To cudowny wynalazek dla marketingowego gremium ekspertów "od śpiewu i mas"! Można sprzedać mniej za więcej, bo przecież "less is more", czyż nie? 

Przykłady? Widoczne na zdjęciach. Na całe szczęście nie kupiłem ani jednego, ani drugiego :)








3 komentarze:

  1. Im więcej kupujesz tym więcej oszczędzasz - powszechne przy opisach promocji.

    P.

    OdpowiedzUsuń
  2. A co w tym zaskakującego czy wręcz "gorszącego"?
    Nie było, nie ma i chyba nie będzie idei przy której nie bedą się kręciły osoby próbujące coś dla siebie ugrać.
    Idea dla jednego jest "stylem życia", dla drugiego "sposobem zarabiania".
    Roman

    OdpowiedzUsuń
  3. To, co pokazujesz, to takie "upowszechnienie" haseł minimalizmu, które zamienia je na puste słowa, nie mające nic wspólnego z samą ideą. A z drugiej strony minimalizm uległ też komercjalizacji jako coś w rodzaju dobra luksusowego, wyznacznika statusu i czegoś, co z automatu czyni człowieka lepszym od mas kupujących więcej za mniej. I jest jeszcze coś takiego, jak minimalizm modowy, przez niektórych postrzegany jako równoznaczny z posiadaniem pełnej szafy ciuchów od minimalistycznych projektantów, wszystkich w niemal identycznych fasonach i dwóch kolorach na krzyż - fajnie, też lubię sobie czasem sprawić coś nietypowego, ale nie o to chodzi :)

    OdpowiedzUsuń

UWAGA: Komentarze są moderowane i pojawiają się dopiero po pewnym czasie. Będzie nam miło, gdy się pod nimi podpiszesz :) Nie publikuję wypowiedzi pozornie na temat, a stanowiących formę reklamy, zwł. blogów komercyjnych...

Szczęście a bogactwa

Uznasz za dobro bogactwa: będzie cię dręczyło ubóstwo, co gorzej - ubóstwo fałszywe. Choćbyś bowiem miał wiele, jednakże - ponieważ ktoś inn...

Etykiety

#diy #christmas #minimalizm aktywa i pasywa Bauman bezpieczeństwo blog bogactwo Boże Narodzenie brak telewizora cele centra handlowe codzienne decyzje Cykl co nam może pomóc Cykl dobre życie czas dobrowolna prostota Dominique Loreau drobne przyjemności dzieci dziesięcina edukacja Edukacja domowa Edukacja Finansowa Crown efekt Diderota efekt jojo efektywność energia elektryczna energia życiowa fachowcy finanse finanse osobiste gadżety gasingus pins gift voucher golenie gospodarstwo domowe gromadzenie przedmiotów gry losowe handel higiena I Komunia integralność finansowa jakość jałmużna kapitalizm kieszonkowe kłamstwo kolekcjonowanie komfort Komputer/internet konsekwencja konsumpcja konsumpcjonizm koń trojańskie koszty kredyty krwiodawstwo kryzys krzywa zadowolenia książki kuchnia lenistwo Leo Babauta Lotto media minimalizm mniej=więcej mocne strony motywy oszczędzania nadmiar rzeczy napoje nawyki niezależność finansowa ojcostwo oprogramowanie oszczędność oszędzanie pamiątki perfekcjonizm pieniądze pieniądze=życie planowanie plastik plus gsm początek podstawowe potrzeby poręczenie kredytu post potrzeby materialne poznawanie pożyczki prace w domu pranie prawo skupienia prezenty priorytety problem produkty produktywnośc przedmioty przepisy rachunki recenzje recesja reguła 90% reklama reklamy relacje z innymi rewolucja przemysłowa Richard Koch rodzice rodzina rower równowaga sąsiedzi skrupuły slow life solidarność sposoby na oszczędności spread stan posiadania styl życia szkoła śmieci Święta świętowanie TATA technika telefon telefon na kartę tempo życia Thoreau Tom Hodgkinson tu i teraz uczucia umiejętności uroczystości Voluntary Simplicity wakacje wartość netto wiara Wielkanoc Wielki Post wychowanie wydatki wykonanie wyspy szczęścia i sukcesu wyścig szczurów Your Money or Your Life zaangażowanie zabawki zabezpieczenia zadłużenie zakupy zaplanowana nieprzydatność zarabianie przez dzieci zasada Pareto zdrowe jedzenie zmywarka zobowiązania zużycie wody życie żywność