O OSZCZĘDZANIU... PRZEZ WYDAWANIE!

2+2=4 ... z tego twierdzenia wynika cała reszta. 

Przekaz medialny docierający do nas na co dzień... nie przestaje zadziwiać. Dowiadujemy się bowiem, że im więcej wydajesz, tym więcej oszczędzasz. Oszczędzanie przez wydawanie! Do tego dwie znajome twarze ex aktorów. 

Gebels powtarzał, że kłamstwo powtórzone trzy razy staje się prawdą. Doprawdy, współcześni spece od marketingu nie są dalecy od takiej konstatacji w swojej codziennej pracy. 

Być może na tej kampanii reklamowej skupia się jak w soczewce cały przekaz marketingowy płynący do nas codziennie z tzw. mediów. Społeczeństwo producentów zostało zastąpione przez społeczeństwo konsumentów - jak pisze Bauman. Ślepych na cenę, na jakość, czy treść. Społeczeństwo, które daje sobie wmówić, że wydając pieniądze oszczędzają.... nikt nie powiedział im jednak, że oszczędzają na syte majątki tych, którzy próbują im to kłamstwo wmówić




7 komentarzy:

  1. I jak zawsze w przypadku tego typu "działań łączonych", mądrzy rzeczywiście zaoszczędzą, a głupi rzeczywiście nakupują...
    Roman

    OdpowiedzUsuń
  2. A już nie wiedzą co robić by do wydawania pieniędzy ludzi nakłonić. Szaleństwo...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ bzdury z tym Baumanem. Przy okazji warto sobie sprawdzić kto zacz? To konsument dba i sprawdza cenę, jakość, itd. Producent jest zainteresowany przede wszystkim kosztem wytworzenia. Tymczasem obecnie nacisk de facto położony jest na społeczeństwo produkcyjne. Stąd wszystkie te nadzwyczajne przywileje pracownicze, kodeksy, umowy zbiorowe. Całe tałatajstwo usztywniające i podrażające system (nie mogę np. wybrać sobie urlopu w same piątki, bo urzędnicy wiedzą lepiej, że muszę mieć 10 dni ciągłego raz w roku - ale to na marginesie). Jak słusznie zauważa JKM pracownikiem się jest przez 8 godzina a konsumentem przez pozostałą część czasu.
    Ogólna wymowa artykułu dobra - ale cytowanie Bumana nie jest dobrym pomysłem. To chyba nie pierwszy raz gdy lewizna socjalizm/ keynsizm nazywa kapitalizmem.

    OdpowiedzUsuń
  4. wypowiem się jako człowiek od oszczędzania - oczywiści reklama, którą bombardują nas w TV, czyli - oszczędzanie przez wydawanie więcej to wierutna bzdura i prymitywna psychomanipulaccja, która sprawia, że mam ochotę rzucać laciną

    kiedy zaczynałem blogować kilka lat temu o oszczędzaniu, na blogspocie, "branża oszczędnościowa" nie była modna - teraz jednak pod hasło oszczędzanie podszywają się zwyczajni oszuści, chcący tylko sprzedać więcej i więcej - nie liczący się z czlowiekiem

    OdpowiedzUsuń
  5. Bauman w wielu swoich książkach piszę prawdę kłójącą w oczy. Niestety społeczństwo nastawione na szybkie pozyskiwanie przyjemności to obraz XXI wieku. Królestwo pieniądza i upadek relacji międzyludzkich.

    OdpowiedzUsuń
  6. Też patrzę na tego typu reklamy jak na oszustwa! Ale to "oszczędzanie przez wydawanie" to nie tylko Kasia i Tomek, ale także wielosztuki z Polo Marketu, z Żabki czy z BP... Więcej przykładów podaję na moim blogu, zapraszam serdecznie i pozdrawiam!

    http://kupujrozsadnie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. wszystkie ceny są z kapelusza, to po pierwsze, a po 2 , w tv nie ma prawdy. odkąd wyzbyliśmy się tv przestał on kraść nasz czas i prąd, po roku zakład energetyczny zwrócił nam 1300zl - to nie są żarty! to kawał wyrzucanego w błoto pieniądza, a tam gdzie w gospodarstwach domowych jest ich więcej...sami policzcie!

    OdpowiedzUsuń

UWAGA: Komentarze są moderowane i pojawiają się dopiero po pewnym czasie. Będzie nam miło, gdy się pod nimi podpiszesz :) Nie publikuję wypowiedzi pozornie na temat, a stanowiących formę reklamy, zwł. blogów komercyjnych...

Etykiety

#diy #christmas #minimalizm aktywa i pasywa Bauman bezpieczeństwo blog bogactwo Boże Narodzenie brak telewizora cele centra handlowe codzienne decyzje Cykl co nam może pomóc Cykl dobre życie czas dobrowolna prostota Dominique Loreau drobne przyjemności dzieci dziesięcina edukacja Edukacja domowa Edukacja Finansowa Crown efekt Diderota efekt jojo efektywność energia elektryczna energia życiowa fachowcy finanse finanse osobiste gadżety gasingus pins gift voucher golenie gospodarstwo domowe gromadzenie przedmiotów gry losowe handel higiena I Komunia integralność finansowa jakość jałmużna kapitalizm kieszonkowe kłamstwo kolekcjonowanie komfort Komputer/internet konsekwencja konsumpcja konsumpcjonizm koń trojańskie koszty kredyty krwiodawstwo kryzys krzywa zadowolenia książki kuchnia lenistwo Leo Babauta Lotto media minimalizm mniej=więcej mocne strony motywy oszczędzania nadmiar rzeczy napoje nawyki niezależność finansowa ojcostwo oprogramowanie oszczędność oszędzanie pamiątki perfekcjonizm pieniądze pieniądze=życie planowanie plastik plus gsm początek podstawowe potrzeby poręczenie kredytu post potrzeby materialne poznawanie pożyczki prace w domu pranie prawo skupienia prezenty priorytety problem produkty produktywnośc przedmioty przepisy rachunki recenzje recesja reguła 90% reklama reklamy relacje z innymi rewolucja przemysłowa Richard Koch rodzice rodzina rower równowaga sąsiedzi skrupuły slow life solidarność sposoby na oszczędności spread stan posiadania styl życia szkoła śmieci Święta świętowanie TATA technika telefon telefon na kartę tempo życia Thoreau Tom Hodgkinson tu i teraz uczucia umiejętności uroczystości Voluntary Simplicity wakacje wartość netto wiara Wielkanoc Wielki Post wychowanie wydatki wykonanie wyspy szczęścia i sukcesu wyścig szczurów Your Money or Your Life zaangażowanie zabawki zabezpieczenia zadłużenie zakupy zaplanowana nieprzydatność zarabianie przez dzieci zasada Pareto zdrowe jedzenie zmywarka zobowiązania zużycie wody życie żywność